Sağlık

Geçen ay MHRS’den alınan yaklaşık 3 milyon randevuya gidilmedi

Sağlık Bakanlığı’na bağlı tüm sağlık kurum ve kuruluşlarına muayene randevu hizmeti sunan MHRS, kişilerin web, mobil uygulama veya ALO 182 Çağrı Merkezi’ni kullanarak istediği tabibe randevu oluşturmasına imkan sağlıyor.

Kamu hastaneleri ve bağlı sıhhat kurumlarında uygulanan randevuları merkezileştiren sistem, gelişen teknoloji ve ağırlaşan talepler ışığında daima güncelleniyor.

Beyaz Islahat kapsamında MHRS’nin randevu kapasitesinin artırılmasına yönelik çalışmaları da yürüten Bakanlık, özellikle hasta yoğunluğunun fazla olduğu hastanelerde mesai sonrası isteğe bağlı hasta kabulünün özendirilmesi, yaklaşık 6 bin yeni hekimin kamuda istihdamı, 32 bin tıbbi sekreter alımı, yedek randevu sistemi gibi çalışmaları yürütüyor.

Ekim ayında randevuya gitmeme oranı yüzde 21

Bakanlığın verilerine göre, Ekim 2022’de 17 milyon 99 bin 328 randevu vatandaşların hizmetine sunuldu. Bu ayda toplam 13 milyon 623 bin 42 randevu alındı, bunların 10 milyon 757 bin 35’i muayeneye dönüştü.

Toplam 2 milyon 866 bin 7 randevu alındığı halde muayeneye dönüşmedi, bu dönemde randevuya gitmeme oranı yüzde 21 olarak belirlendi.

10 ayda 200 milyon randevu

MHRS’de geçen yıl 330 milyondan fazla, bu yılın 10 ayında ise yaklaşık 200 milyon randevu oluşturuldu.

Pandemi öncesi devirde günlük 672 bin olan MHRS randevusu ise yüzde 40 artışla 945 bine ulaştı.

Yıllık olarak bakıldığında, randevu alanların 4’te 1’inin hastane randevusuna gitmediği saptandı.

Gidilmeyecek randevunun en az 2 gün evvelden iptal edilmesi gerekiyor

MHRS üzerinden alınan randevulara gidemeyecek olan şahısların, bu randevusunu en az 2 gün evvelden iptal etmesi hem muayene olmak isteyen öbür bireylere yer açılması hem de sıhhat sisteminin zora sokulmaması açısından değer taşıyor.

Sistemde SMS ve sesli arama yoluyla randevu hatırlatma yahut iptal servisleri de bulunuyor. Bu özelliği kullanan şahıslara randevu tarihinden bir gün evvel hatırlatma yapılıyor.

Yoğun bakımdaki hastaların yakınları merakta kalmıyor

Öte yandan Bakanlık, e-Nabız üzerinden ağır bakımda yakını bulunan bireyleri rahatlatacak bir uygulamayı da devreye aldı.

Haziran ayından bu yana ağır bakımdaki hastaların sıhhat bilgileri e-Nabız üzerinden günlük olarak yakınlarıyla paylaşılıyor. Bu kapsamda, haziran ve ekim ayları ortasında 88 bin 971 hasta ve yakını bilgilendirildi.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Bekirli Escort
Sümer Escort
Kartal Escort
Kadımehmet Efendi Escort
Fatih Escort
Rüzgarlıbahçe Escort
Maltepe Escort
Aydınlar Escort
Doğu Escort
Mevlana Escort
Molla Hüsrev Escort
Acıbadem Escort
Molla Gürani Escort
Elmalıkent Escort
Yalıköy Escort
Turgut Özal Escort
Marmara Escort
Şuayipli Escort
Adnan Menderes Escort
Bolluca Escort
Heybeliada Escort
Ertuğrul Gazi Escort
Mehterçeşme Escort
Gümüşpınar Escort
Güzelyurt Escort
Karlıktepe Escort
İhsaniye Escort
Gaziosmanpaşa Escort
Sultançiftliği Escort
Karamandere Escort
Yeşiltepe Escort
Battalgazi Escort
Değirmençayırı Escort
Seymen Escort
Ömerli Escort
Uskumruköy Escort
Cankurtaran Escort
Esenyalı Escort
İnönü Escort
Poligon Escort
Güzelyurt Escort
Gümüşsuyu Escort
Riva Escort
Reşadiye Escort